Mikä on opettajan vastuu tehtäviä tehdessä? Tänään koulussa teimme tehtävän, jossa puolet luokkalaisista oli "odotushuoneessa" ja loput luokasta oli henkilöitä, jotka kävivät aina hakemassa yhden henkilön odotushuoneesta tiettyyn tehtävään sopien. Tehtävät oli tyyliin ketä haluat kiittää ja keneltä haluat pyytää anteeksi. Tehtävä oli hieman kuten viimeinen pari uunista ulos, eli joku oli aina viimeisenä ja yksin istumassa penkillä. Myös se ahdisti minua suunnattomasti tehtävässä, sillä osasta luokkalaisista en vain yksinkertaisesti pidä, varsinkin yksi tyttö on osasyynä siihen, että käyn terapiassa. Tehtäviä oli neljä ja kolme sujui aivan mallikkaasti, mutta kolmas.. Tämä tyttö, joka aiheuttaa minulle tuskaa ja surua, oli parini viimeisessä tehtävässä. Hän tuli itse hakemaan minua kun istuin odotushuoneessa. Itse en hakenut häntä ollenkaan. Olen paha ihminen, mutta en vain kyennyt siihen. Viimeinen tehtävä ja aiheena oli, mistä haluat kiittää. Tämä tyttö ei keksinyt mitään mistää kiittää minua. Selitteli itkien sitä, että emme ole olleet läheisiä ystäviä ja minä vain hymyilen. Ja lopuksi hän halasi. Juuri viimeksi terapiassa puhuin siitä, että minusta halaaminen on epämiellyttävää. Oma tilani on niin suuri, että jos ihminen tulee liian lähelle, ahdistun. Koko tehtävä oli todella ahdistava minulle. Oli vaikeaa mennä juttelemaan ihmisille, koska ei tiennyt, että mitä sanoo ihmisille, joiden kanssa ei ole läheinen. Opettaja varmaan ajatteli, että tehtävä olisi hauska, ja melkein kaikkien muiden mielestä se olikin. Itselläni vain on tällaisia ongelmia.

Ahdistaa kun olen tällainen tyhmä. Miksi minulle pitää olla tällaisia tunneongelmia? Miksi minua on pitänyt kiusata koulussa? Mikä minussa on vialla? Masentaa..